Copyright by K.K. Sobek 2013

Prosimy wypełnij ankietę!

ANKIETA

Przekaż 1%

W ramach akcji „1% dla mojej szkoły” rodzice i sympatycy naszej szkoły mogą przekazać 1% kwoty swojego podatku
w rozliczeniu rocznym PIT.

28 listopada 2014 roku Szkolne Koło Turystyczne „Per Pedes” zorganizowało swój kolejny rajd. Zgrana, 10 – osobowa grupa, z panem profesorem Barem na czele, zebrała się o godzinie 14.00 na Dworcu Głównym w Poznaniu, by rozpocząć wspólną przygodę. Gdy wszyscy zjawili się na miejscu, z niecierpliwością oczekiwaliśmy na pociąg w kierunku Wrocławia, gdzie czekała nas przesiadka do Jeleniej Góry. Na miejscu byliśmy około 21.30 i od razu udaliśmy się w stronę schroniska „Wojtek”.

W sobotę wstaliśmy dzielnie o 5 rano. Najedzeni i spakowani, po śniadaniu, ruszyliśmy na pociąg do miejscowości Szklarska Poręba. Po dotarciu na miejsce, żądni przygód i gotowi do wspólnego działania, wyruszyliśmy na szlaki Gór Izerskich, znajdujących się w rejonie Wysokiego Grzbietu.

Po kilkugodzinnym marszu, zdobyliśmy szczyt Wysokiej Kopy (1126 m n.p.m.), będący najwyższym wzniesieniem Gór Izerskich. Byliśmy z naszego wyczynu bardzo zadowoleni, ponieważ to druga próba zdobycia tego szczytu w historii naszego koła turystycznego! Tym razem góry były dla nas bardziej łaskawe i pozwoliły dotrzeć na sam wierzchołek. Sprzyjała nam również pogoda - w okolicy Wysokiej Kopy niebo zrobiło się bezchmurne, dzięki czemu mogliśmy rozkoszować się przepięknymi widokami Gór Izerskich oraz pobliskich Karkonoszy. Do schroniska wróciliśmy późnym popołudniem. Wieczór spędziliśmy przy kominku, podsumowując cały dzień, obfitujący w niezapomniane chwile. Na kolację wspólnie zrobiliśmy naleśniki. W czasie kulinarnej zabawy, w całej kuchni panowała miła atmosfera owocnej współpracy. Po posiłku spędziliśmy jeszcze trochę czasu przy kominku, a następnie poszliśmy spać.

W ostatni dzień wycieczki wstaliśmy o 6.00 rano i po śniadaniu pojechaliśmy w stronę miejscowości Trzcińsko, by wyruszyć na szlaki Gór Sokolich. Nie było już powrotu do schroniska „Wojtek”, więc musieliśmy zebrać swoje wszystkie siły i całkiem spory kawałek wchodzić z bagażami, pokonując kolejne wzniesienia. Po zdobyciu szczytów – Krzyżna Góra 654 m n.p.m. i Sokolika 642 m n.p.m. - ostatnie wspólne chwile spędziliśmy w schronisku „Szwajcarka”, rozkoszując się klimatem gór i wspólnej wspinaczki. Około godz. 14.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Poznania dotarliśmy po godzinie 22:00, zadowoleni i przekonani, że była to bardzo udana wycieczka. Oczarowani miła atmosferą i niesamowitymi przeżyciami, wstępnie zaplanowaliśmy kolejny wyjazd w góry, który prawdopodobnie odbędzie się wiosną przyszłego roku.

Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy na kolejną wspólną wyprawę – członkowie Szkolnego Koła Turystycznego „Per Pedes” XV LO w Poznaniu.