Copyright by K.K. Sobek 2013

Prosimy wypełnij ankietę!

ANKIETA

Przekaż 1%

W ramach akcji „1% dla mojej szkoły” rodzice i sympatycy naszej szkoły mogą przekazać 1% kwoty swojego podatku
w rozliczeniu rocznym PIT.
per_pedes34
Jelenia Góra Per Pedes 2013
           25 października 2013 r. Hurra! Nareszcie nastał czas długo wyczekiwanego przez nas wyjazdu w góry. Wspominając miłe ubiegłoroczne doświadczenia, ponownie zadecydowaliśmy, że naszą bazą noclegową będzie schronisko Wojtek w Jeleniej Górze.
Wybierając termin wyprawy byliśmy pełni obaw czy znów nie spadnie śnieg, tak jak w 2012 roku, gdy byliśmy tu dokładnie w tym samym czasie. Pomimo dobrego przygotowania także na zimową pogodę, aura  tym razem okazała się nam życzliwa i zastały nas na miejscu bardzo korzystne warunki atmosferyczne. Było bezwietrznie, słonecznie i do tego termometry wskazywały 18 stopni.
Według naszych informacji w Poznaniu w tym czasie lało. Kto został niech żałuje!
My z uwagi na bardzo dobrą pogodę postanowiliśmy wyruszyć w sobotę w nieco wyższe góry niż w zeszłym roku i udaliśmy się w Karkonosze. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy z Karpacza dokładniej z Białego Jaru. Idąc Doliną Łomniczki mieliśmy okazję zobaczyć cmentarz ofiar gór oraz niewielki wodospad. Droga, którą wspinaliśmy się była kręta i miejscami sprawiała wrażenie prawdziwego wysokogórskiego szlaku w Alpach. Po podejściu kilkuset metrów wzwyż, zdobyliśmy najwyższy szczyt Sudetów - Śnieżkę 1602 m n.p.m. Z jej wierzchołka podziwialiśmy wspaniały widok na całą Kotlinę Jeleniogórską oraz pasmo Karkonoszy po czeskiej stronie. Zrobiliśmy zdjęcia i chwilę odpoczęliśmy oglądając piękną górską panoramę, a następnie zeszliśmy do Śląskiego Domu. Tam, posililiśmy się i udaliśmy w drogę powrotną do Karpacza. Nie była to jednak ta sama trasa, którą wchodziliśmy. Zeszliśmy w dół niebieskim szlakiem podziwiając po drodze malowniczo położone schronisko Samotnia. Obiekt ten jest szczególnie urokliwy ze względu na sąsiedztwo z Małym Stawem. Jezioro oświetlone przez słoneczne promienie wyglądało naprawdę wspaniale. Po chwili odpoczynku ruszyliśmy w dół do Karpacza. Następnie wróciliśmy autobusem do naszego schroniska w Jeleniej Górze.
Wieczór upłynął nam na wspólnej rozmowie i żartach przy kominku.
W niedzielę zjedliśmy śniadanie, posprzątaliśmy, spakowaliśmy się i ruszyliśmy na dworzec PKP. Stamtąd pojechaliśmy pociągiem do Trzcińska. Tym razem naszym celem był masyw Sokolików. Góry te są zdecydowanie niższe niż Karkonosze, ale ze względu na liczne formacje skalne są równie urokliwe. Po drodze na Sokolik oraz Krzyżną Górę mieliśmy okazję zapoznać się z technikami wspinaczki skałkowej i zobaczyć jak na żywo wygląda ten rodzaj sportu. Gdy już weszliśmy na szczyt Sokolika mogliśmy podziwiać stamtąd panoramę całych Karkonoszy. Widoki były naprawdę wspaniałe. Udało nam się dostrzec nawet Śnieżkę. Wielu z nas patrząc z tej perspektywy na górę nie wierzyło, że wczoraj byliśmy tak wysoko. Schodząc w dół zatrzymaliśmy się w schronisku Szwajcarka na obiedzie. Po posiłku z niechęcią zeszliśmy na stację PKP i ruszyliśmy pociągiem do Poznania.
Zadowoleni z wyprawy już czekamy na kolejną!