Copyright by K.K. Sobek 2013
Szkolne koło PTTK

Jesienna wycieczka rowerowa - 1 października 2011
1 października grupą najwytrwalszych kolarzy kółka PTTK wraz z prof. Barem wybraliśmy się na wycieczkę rowerową. Wyruszyliśmy o godzinie 930. Dla wielu z nas nie był to jednakże początek wyprawy, ponieważ mieli już kilka kilometrów drogi za sobą, przebytej z domu na miejsce zbiórki. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy Nadwarciańskim Szlakiem Rowerowym. Pokonaliśmy dość piaszczysty odcinek łączący Poznań z Biedruskiem. Po drodze podziwialiśmy jesienny krajobraz Warty.
W Biedrusku zawróciliśmy na drogę rowerową wiodącą przez poligon. Tam też zrobiliśmy sobie przerwę, niedaleko ruin późnogotyckiego kościółka mieszczącego się w dawnej wsi. Dla wielu z nas był to długo wyczekiwany odpoczynek. Posililiśmy się i chwilę pogadaliśmy, a następnie ruszyliśmy w dalszą drogę do Poznania. Niektórzy, w pocie czoła pedałowali resztkami sił na Piątkowo. Pomimo tego wszyscy bardzo zadowoleni i dumni z przejechanego dystansu wróciliśmy do domu.

Plan lekcji

Już wkrótce

Absolwenci - ankieta

Absolwencie XV LO
Prosimy wypełnij ankietę!

ANKIETA

Przekaż 1%

W ramach akcji „1% dla mojej szkoły” rodzice i sympatycy naszej szkoły mogą przekazać 1% kwoty swojego podatku
w rozliczeniu rocznym PIT.
Biedrusko Biedrusko Biedrusko Biedrusko Biedrusko Biedrusko
Biedrusko Biedrusko Biedrusko Biedrusko Biedrusko
Biedrusko - 19 maja 2012
Tradycyjnie już w bardzo kameralnym gronie, 19 maja wybraliśmy się na wycieczkę rowerową. Celem naszej wyprawy było Biedrusko. Jedną z atrakcji w trakcie drogi, miał być zakupu świeżego miodu
w Łysym Młynie. Niestety, zastaliśmy na miejscu zamknięte drzwi i musieliśmy obejść się ze smakiem oglądając puste ule. Po chwili odpoczynku ruszyliśmy dalej Nadwarciańskim Szlakiem Rowerowym do Biedruska. Tam zrobiliśmy sobie kolejny postój w knajpce ,,Kuźnia” Gdy już zregenerowaliśmy swoje siły, wyruszyliśmy na poligon. Po drodze obejrzeliśmy zabytkowy kościół w dawnej wsi Chojnica, rekonstrukcję zamku oraz pomnik W. Bogusławskiego. Następnie ruszyliśmy w stronę Poznania mijając okolice jeziora Glinowieckiego . Po drodze do domu czekało na nas wyzwanie-dość spory piaszczysty podjazd. Wielu z nas potrzebowało kilku podejść na pokonanie pagórka, jednakże wszyscy w pocie czoła, z sukcesem zaliczyli rowerową próbę sił. Dalej wjechaliśmy na wzniesienie znajdujące się na Morasku, z którego podziwialiśmy panoramę Poznania. Gdy już nacieszyliśmy się tym widokiem, wszyscy z uśmiechem na twarzy udaliśmy się do swoich domów.

Puszcza Zielonka Puszcza Zielonka Puszcza Zielonka Puszcza Zielonka
Puszcza Zielonka Puszcza Zielonka Puszcza Zielonka
Puszcza Zielonka - 10 marca 2012
Na drugą pieszą wycieczkę udaliśmy się 10 marca do Puszczy Zielonki. Naszą wyprawę zaczęliśmy
w Czerwonaku, skąd zdobyliśmy drugi pod względem wysokości szczyt Wielkopolski- Dziewiczą Górę. Weszliśmy również na wieżę widokową, skąd wśród mgły próbowaliśmy wypatrzyć Poznań. Oczywiście nie zabrakło też chwili postoju na regenerację sił i wspólnego śpiewania piosenek turystycznych przy akompaniamencie gitary. Gdy już wymęczyliśmy swoje gardła, udaliśmy się dalej w głąb lasu. Zobaczyliśmy tam głaz narzutowy upamiętniający dawny pożar Puszczy Zielonki. Przespacerowaliśmy się jeszcze kawałek,  zrobiliśmy parę zdjęć, chwilę pogadaliśmy i z zadowoleni z wyprawy udaliśmy się w drogę powrotną.
                                                                                                                           Członkowie PTTK

Jesienna wycieczka rowerowa Jesienna wycieczka rowerowa Jesienna wycieczka rowerowa Jesienna wycieczka rowerowa Jesienna wycieczka rowerowa
Wielkopolski Park Narodowy - listopad 2011
W jeden z pięknych listopadowych dni pojechaliśmy do Wielkopolskiego Parku Narodowego. Zrobiliśmy tam dość długi spacer, podziwiając uroki polodowcowej rzeźby terenu oraz polskiej złotej jesieni. Obejrzeliśmy Jezioro Góreckie wraz z wyspą na której znajdują się ruiny zamku zbudowanego przez Tytusa Działyńskiego. Byliśmy zauroczeni Wielkopolskim Parkiem Narodowym mieniącym się tysiącami kolorowych liści. Nikt z nas nie przypuszczał, że tyle radości sprawi nam fotografowanie w tak pięknej scenerii. Załapaliśmy się nawet przypadkiem na zdjęcia z parą nowożeńców. Oczywiście nie zabrakło też mniej przyjemnych niespodzianek jak kałuże błota, które nie wszystkim z nas udało się ominąć. Pomimo pary brudnych butów z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do Poznania.
Wielkopolski Park Narodowy Wielkopolski Park Narodowy Wielkopolski Park Narodowy Wielkopolski Park Narodowy Wielkopolski Park Narodowy