Copyright by K.K. Sobek 2016
Szkolne koło Turystyczne XV LO "Per Pedes"

Plan lekcji

Absolwenci - ankieta

Absolwencie XV LO
Prosimy wypełnij ankietę!

ANKIETA

Przekaż 1%

W ramach akcji „1% dla mojej szkoły” rodzice i sympatycy naszej szkoły mogą przekazać 1% kwoty swojego podatku
w rozliczeniu rocznym PIT.

Sprawozdanie z wyjazdu Szkolnego Koła Turystycznego „Per Pedes” 23-25.09.2016 r.
Motto wyjazdu: „Jesień idzie, nie ma na to rady”
Sobótka Sobótka Sobótka Sobótka Sobótka

23 września o godz. 12.30 spotkaliśmy się na dworcu głównym w Poznaniu, skąd wyruszyliśmy w
podróż pociągiem do Wrocławia, a następnie kolejnym do Jeleniej Góry. Po kilku godzinach dotarliśmy
do schroniska ,,Wojtek”. Wieczorem siedzieliśmy przy kominku, rozmawiając i śpiewając piosnki przy
akompaniamencie gitary. Rozmowy trwały do późna.
U niektórych z nas wspólne śpiewanie przywołało pozytywne wspomnienia z harcerskich obozów. W
końcu poszliśmy spać. Przecież jutro rano trzeba było wcześnie wstać i wyruszyć na szlak.
Pobudka była o godzinie 6:00. Rano umyliśmy się, zjedliśmy śniadanie
i przygotowaliśmy kanapki na drogę, i wyruszyliśmy w trasę. Około godziny 8:00 dotarliśmy na przystanek
autobusowy, z którego linią nr 3  pojechaliśmy do Bukowca. Gdy dotarliśmy na miejsce, rozpoczęła się
nasza wędrówka. Droga początkowo wydawała się być łatwą, jednakże kilka godzin wspinaczki po
górach udowodniło nam, jak bardzo się myliliśmy. Podczas wędrówki zdobyliśmy najwyższy szczyt Rudaw
Janowickich - Skalnik 945 m n.p.m. Niestety jest on całkowicie zarośnięty przez drzewa i nie
rozpościerają się z niego ładne widoki. Na szczęście po drodze mijaliśmy kilka miejsc, z których
mogliśmy podziwiać panoramę Kotliny Jeleniogórskiej i Karkonoszy. Po najwyższym szczycie Rudaw
Janowickich zdobyliśmy też wierzchołek Wołka - 878 m n.p.m, a następnie zamek Bolczów. Forteca na
wszystkich z nas zrobiła duże wrażenie. Po zwiedzeniu zamkowych zakamarków udaliśmy się do
miejscowości Janowice Wielkie. Stamtąd wróciliśmy pociągiem do Jeleniej Góry. Gdy dotarliśmy do
schroniska każdy z nas zjadł upragniony obiad. Niedługo potem poszliśmy spać.
Następnego dnia wstaliśmy o godzinie 7:30 i po porannej toalecie, śniadaniu oraz  sprzątnięciu
swoich pokoi, opuściliśmy schronisko, aby dotrzeć do centrum Jeleniej Góry. Stamtąd autobusem
pojechaliśmy do miejscowości Sobieszów. Celem naszej kolejnej wędrówki był Chojnik - 627 m n.p.m.
Szlak na szczyt choć dość krótki, w porównaniu do naszej wczorajszej wycieczki, dał się wszystkim we
znaki. Po około 30 minutach marszu osiągnęliśmy cel, tj. zamek Chojnik. Miejscem, które najbardziej
nam się spodobało była oczywiście wieża zamkowa, z której rozpościerał się widok na całe Karkonosze,
Jelenią Górę oraz okoliczne miejscowości. Każdy z nas mógł z niej zobaczyć tak dobrze nam znane
Śnieżne Kotły oraz Szrenicę, które mieliśmy okazję odwiedzić na ostatnim rajdzie Szkolnego Koła
Turystycznego „Per Pedes”. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się z powrotem do Sobieszowa na stację
kolejową. Po kilkunastu minutach oczekiwania przyjechał pociąg, którym powróciliśmy do domu, do
Poznania. Wyjazd był bardzo udany i już nie możemy doczekać się kolejnego.

Uczestnicy wyjazdu SKT XV LO „Per Pedes”