Copyright by K.K. Sobek 2013
Rudawy Janowickie 2015 r.

Plan lekcji

Już wkrótce

Absolwenci - ankieta

Absolwencie XV LO
Prosimy wypełnij ankietę!

ANKIETA

Przekaż 1%

W ramach akcji „1% dla mojej szkoły” rodzice i sympatycy naszej szkoły mogą przekazać 1% kwoty swojego podatku
w rozliczeniu rocznym PIT.
Dnia 27.03.2015 r., punktualnie o godz. 13:00, rozpoczęliśmy nasz weekendowy wypad w Rudawy Janowickie. Tradycyjnie spotkaliśmy się na dworcu głównym PKP, aby stamtąd udać się „w nieznane”. Po długiej podróży dotarliśmy do Wrocławia, skąd pojechaliśmy pociągiem osobowym do Jeleniej Góry. Około godziny 20:30 byliśmy już w Szkolnym Schronisku „Wojtek”, które nie pierwszy już raz posłużyło nam za bazę noclegową. Pomimo zmęczenia podróżą, jeszcze przez kilka godzin rozmawialiśmy przy kominku. Każdy z nas był podekscytowany jutrzejszą wyprawą. Następnego dnia o godz. 7:30 wyruszyliśmy pociągiem do miejscowości Janowice Wielkie, skąd ruszyliśmy na szlak w góry. Podczas naszej wędrówki zwiedziliśmy tajemnicze ruiny Zamku Bolczów. Widzieliśmy również potężny Skalny Most z żyłami aplitowymi. Po kilkugodzinnej wędrówce dotarliśmy do Starościańskich Skał. W tym miejscu posililiśmy się, a następnie ruszyliśmy w kierunku Trzcińska, gdzie wsiedliśmy w pociąg powrotny do Jeleniej Góry. Następnego dnia, pomimo zmiany czasu, wstaliśmy wcześnie rano i wyruszyliśmy pociągiem w tym samym kierunku, co w sobotę. Tym razem wysiedliśmy o stację wcześniej, czyli w Trzcińsku, skąd udaliśmy się niebieskim szlakiem na Krzyżną Górę (654 m n.p.m.). Z jej szczytu mogliśmy podziwiać wynurzające się zza chmur Karkonosze z widocznym na pierwszym planie Kowarskim Grzbietem. Co prawda słońca nie uraczyliśmy praktycznie wcale, ale za to nie padało, dzięki czemu na szlaku czuliśmy się bardzo komfortowo. Po chwili odpoczynku udaliśmy się w głąb Rudawskiego Parku Krajobrazowego, aby wdrapać się na kolejną górę – Sokolik ( 642 m n.p.m.). Niestety był to nasz ostatni szczyt na tym wyjeździe. Po jego zdobyciu ruszyliśmy szlakiem w dół na stację PKP w Trzcińsku, skąd pojechaliśmy pociągiem do Poznania. Wyjazd, pomimo złych prognoz pogodowych, można zaliczyć do naprawdę udanych. Deszcz omijał region naszych wędrówek szerokim łukiem. Mamy nadzieję, że kolejna wyprawa odbędzie się już niedługo i będziemy mogli podziwiać podczas niej jeszcze piękniejsze i bardziej słoneczne górskie widoki.

Członkowie Szkolnego Koła Turystycznego „Per Pedes”

Rudawy Janowickie 2015 Rudawy Janowickie 2015 Rudawy Janowickie 2015 Rudawy Janowickie 2015
Rudawy Janowickie 2015 Rudawy Janowickie 2015 Zimno, chłodno i głodno - odpoczynek w rejonie Starościańskich Skał Rudawy Janowickie 2015
Wspólne zdjęcie w kołysce Rudawy Janowickie 2015 Rudawy Janowickie 2015 Rudawy Janowickie 2015