Współpraca z uczelniami
Wydział Chemii
Porozumienie z dnia 21 listopada 2017 r. w sprawie objęcia przez Wydział Chemii patronatu nad klasą biologiczno-chemiczną.
Treść porozumienia
– umożliwienie uczniom korzystanie z oferty naukowo-dydaktycznej Wydziału Chemii w tym również z zaplecza aparaturowego,
– udział uczniów w zajęciach otwartych (wykładach, seminariach, warsztatach),
– zapewnienie w miarę możliwości pomocy i nadzoru merytorycznego uczniom przez pracowników i doktorantów (konsultacje, udostępnienie – na terenie UAM – sprzętu naukowego, księgozbioru lub elektronicznych materiałów dydaktycznych oraz pomocy w prowadzeniu badań)
– umożliwienie uczniom brania udziału, w pracach badawczych wykonywanych na Wydziale Chemii,
– organizowanie ewentualnych innych aktywności.
Treść porozumienia
Warsztaty na Wydziale Prawa i Administracji - 20 listopada 2014 r.
Ignoranta iuris nocet (Nieznajomość prawa szkodzi
Porozumienie pomiędzy WPIA a XV LO im. prof. W. Degi w Poznaniu
– informacja dot. porozumienia na stronie Wydziału Prawa i Administracji UAM
Instytut Historii
29 czerwca 2017 r. miało miejsce uroczyste podpisanie porozumienia między Uniwersytetem A. Mickiewicza w Poznaniu i XV Liceum Ogólnokształcącym im. prof. W. Degi w sprawie objęcia przez UAM – Wydział Historyczny patronatu nad klasą humanistyczną.
Wydział Historyczny - treść porozumienia
Celem patronatu jest umożliwienie uczniom klasy patronackiej pogłębiania zainteresowań w obszarze nauk historycznych m. in. poprzez:
- umożliwienie uczniom udziału w zajęciach otwartych (wykładach, seminariach, warsztatach) organizowanych przez Wydział Historyczny UAM
- zapewnienie w miarę możliwości pomocy i nadzoru merytorycznego uczniom przez pracowników i doktorantów (konsultacje, udostępnienie – na terenie UAM – sprzętu naukowego, księgozbioru lub elektronicznych materiałów dydaktycznych oraz pomocy w prowadzeniu badań)
- umożliwienie uczniom brania udziału, w pracach badawczych wykonywanych na Wydziale Historycznym UAM
- organizowanie ewentualnych innych aktywności.
Treść porozumienia
Umowa o współpracy z dnia 24.09.2015 r. zawarta na czas określony do 30.07.2018 r.
Treść porozumienia
Umowa o współpracy z dnia 22.08.2016 r. zawarta na czas określony do 30.07.2019 r.
Treść porozumienia
Treść porozumienia
Treść porozumienia
Wydarzenia
Klasa II A w sądzie – 2018
We wtorek, 13 marca br., klasa IIA wybrała się do Sądu Rejonowego w Poznaniu. Na miejscu czekał na nas Pan sędzia Marek Jaskulski,który po chwili oprowadził uczniów po wnętrzu budynku,doprowadzając nawet do miejsc na co dzień niedostępnych dla zwiedzających. Młodzież...
Konferencja gastroenterologiczna
W sobotę,10 marca uczniowie klas biologicznych Ib,Ic,IIb,IId uczestniczyli w II Konferencji Gastroenterologicznej na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. W tym roku poruszane były tematy dotyczące zdrowego odżywiania, roli różnych diet i suplementów diet, walki z...
Reakcje redox
W piątek, 2 marca klasa IID wzięła udział w zajęciach laboratoryjnych poświęconym reakcjom utleniania i redukcji, które odbyły się w budynku Collegium Chemicum na Morasku. Uczniowie badając właściwości związków chromu i manganu mogli obserwować wiele barwnych i...
Warsztaty dziennikarskie w klasie 3A
Współpraca klas humanistycznych z Wydziałem Filologii Polskiej rozwija się również w tym roku. Po spotkaniu na temat prozy Olgi Tokarczuk, która reprezentuje najnowszy nurt polskiej literatury, przyszedł czas na warsztaty dziennikarskie. 29 listopada mieliśmy...
Metody otrzymywania soli
W dniu 10 listopada klasa IID wzięła udział w bloku zajęć edukacyjnych na Wydziale Chemii UAM. Pod opieką pracowników naukowych uczniowie w grupach dwuosobowych otrzymywali sole różnymi metodami. Po każdym wykonanym doświadczeniu uzupełniali karty pracy zapisując...
Noc Naukowców na Wydziale Anglistyki 2017
W zeszły piątek grupa uczniów z naszego liceum wzięła udział w szeregu wykładów i warsztatów zorganizowanych na Wydziale Anglistyki UAM z okazji Nocy Naukowców 2017. Były one prowadzone w języku polskim i angielskim. Oto relacja z kilku z nich. Jak oszukują nas ucho i...